Capteaza atentia in 8 secunde
Sigur ati observat o scadere a capacitatii de concetrare a atentiei in ultima perioada, fapt care ne afecteaza, atat in activitatile noastre curente, cat si in marketingului online.
In randul adultilor se observa un declin in privinta atentiei. Un specialist din publicitate imi spunea ca „in urma cu cativa ani puteai sa faci un spot de 5 minute fara sa-ti faci probleme ca nu v-a fi urmarit. Acum trebuie sa te rezumi la 1,5 minute si in primele 20 de secunde trebuie sa captezi atentia altfel oamenii incep sa butoneze si sa-si verifice mesajele.”
In 1977 economistul Herbert Simon, laureat cu premiu Nobel, scria despre o lume a bogatiei de informatii ce urma sa-si deschida larg portile, lansand un avertisment ca ceea ce consuma aceste informatii este atentia receptorilor. Suntem bombardati cu informatii si mintea noastra, din lipsa de timp, rasfoieste, citeste pe diagonala, elimina ceea ce nu pare interesant dintr-o privire.
In 2015 un raport Microsoft a scos in evidenta ca durata medie a atentiei a scazut de la 12 secunde in 2000 la 8 secunde.
Puterea noastra de concentrare duce in permanenta o lupta cu tot ce ne distrage atentia, atat din interior (ganduri, dorinte, emotii, etc), cat si din exterior (telefon, email, whatsapp, facebook, colegul de birou, etc).
La fiecare 3 minute in mediul de afaceri apare un factor de distragere a atentiei. Durata medie pentru a ajunge la concentrare optima este de 23 minute conform unui studiu al Universitatii Irvine din California.
Persoanele care lucreaza la birou isi verifica email-ul, in medie, de 30 de ori pe ora. In medie un utilizator obisnuit isi verifica telefonul de 85 de ori pe zi, petrecand un total de 5 ore pe zi pentru navigare pe internet si folosind aplicatii.
Pentru ca nu isi verificase mesajele de pe telefonul mobil de ceva timp, un director executiv din domeniul editorial marturisea ca simte „o senzatie de disconfort”. Este un tip de emotie pe care o simti cand vezi ca ai un mesaj necitit si simti nevoia sa arunci o privire peste el.
Pe o pagina de internet vizitatorul citeste cel mult 28% din continutul scris, timpul alocat vizitei fiind de 10 – 20 de secunde.
Un profesor universitar care preda regie de film a inceput sa studieze biografia legendarului regizor de film francez Francois Truffaut. In timpul studiului a observat ca nu poate sa citeasca mai mult de 2 pagini odata fara sa simta nevoia sa-si verifice email-ul.
Pare descurajant dar iata si vestile bune
Privind aceste statistici apar firesc intrebari in legatura cu designul si continutul paginilor de internet. Conform Nielsen Research paginile care contin o oferta relevanta pentru vizitator au capacitatea de a capta si mentine atentia pentru mai mult timp.
Tips and tricks pentru design si continut
- Folositi un limbaj simplu, scurt, usor de decodificat adegvat clientului.
- Focusati-va pe design user-friendly. Vizitatorul nu pierde timpul cautand informatia in site-urile greu de navigat.
- Folositi mesage scurte si placute.
- Faceti apel la nevoia pe care o satisface produsul sau serviciul dumneavoastra.
- Spuneti povesti de succes.
- Utilizati suport media bogat imagini si continut video – primele 8 secunde sunt esentiale.
Continutul video capteaza atentia. 59% dintre directori executivi prefera sa urmareasca continutul video decat sa citeasca un text cand sunt disponibile ambele variante.
Surse:
https://www.scribd.com/document/265348695/Microsoft-Attention-Spans-Research-Report#download
https://www.ics.uci.edu/~gmark/chi08-mark.pdf
National Center for Biotechnology Information US National Library of Medicine
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3294994/How-check-phone-Average-user-picks-device-85-times-DAY-twice-realise.html
https://www.nngroup.com/articles/how-little-do-users-read/
https://www.nngroup.com/articles/how-long-do-users-stay-on-web-pages/
https://images.forbes.com/forbesinsights/StudyPDFs/Video_in_the_CSuite.pdf